03 februar 2013

Ciaté Sequin Manicure - Harlequin


I starten af Januar var jeg på udsalg i Sephora og fandt Ciaté sequin manicure sat ned til 112 kr. Så det tænkte jeg, at jeg måtte prøve. Jeg elsker jo glimmerneglelak. Jeg havde før set det på Asos' hjemmeside, men tænkte at jeg ikke gad give så meget for en klar neglelak og noget glimmer, for det havde jeg jo selv her hjemme. Så jeg prøvede, at putte det glimmer jeg havde oven på klar neglelak, men det fungerede ikke og gad ikke tørre. Så tænkte jeg, at der måtte være noget ved den "glitter grip" neglelak, man fik med sættet.  

Den måde man tager det på er således: 

Man putter klar lak/glitter grip på alle neglene. Så tager man en negl af gangen og lægger et ekstra lag klar lak på, og mens den er våd dypper i glimmeret. Derefter skal man trykke let på glimmeret, så det lægger sig flat. Til sidst er det meningen, at du kan børste overskydende glimmer af med den medfølgende børste, men den duer ikke til det. Så den kan man bare smide ud. 


Det her billede er taget, lige efter jeg har lavet det på alle neglene, og som du kan se, så sviner det helt vildt. Der vil være glimmer over det hele, når du er færdig.









Hele ideen med at putte glimmer direkte på neglen og ikke med en glimmerneglelak er fin nok, det der generer mig er, at det er pænere at kigge på end at have på. Det hænger fast i dit hår, og du vil konstant have glimmer over det hele. Det begyndte også at falde af nogle dage efter, og derfor begyndte jeg at krasse det af. Men normalt holder glimmerneglelak heller ikke så længe. Når jeg kradsede det af, af automatik, så fik jeg glimmer stykker ind under neglen, og det var meget smertefuldt.

Så ligesom med velour neglene, så er det et enaftensshow. Det er noget, du kan tage på til en bestemt anledning. Hele det her med at Ciaté putter de her sæt ud, har jeg det lidt svært med. Først var der Caviar som er virkelig grimt. Så var velour som var ok og senest "sequin". Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det ikke er helt gennemtænkt de her sæt. I starten tænker man "æh nej åh, sikke noget nyt noget", men efter noget tid, synes jeg at det er ulækkert at se på. Jeg har det meget blandet.

Glimmersættet synes jeg helt klart er det pæneste af de tre sæt, og hvis man ikke har noget imod at glimmeret fælder og det falder af, så burde du gå efter det her sæt. Jeg giver Ciaté Sequin Manicure 3,5 hjerter ud af 5.

link til sættet på Asos.

xoxo
Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar